sâmbătă, 24 martie 2012

opiniile altora

"Buna seara!
Desi mi s-a parut initial o tema plictisitoare (sa-ti exprimi parerea despre opiniile altora), m-am gandit ca nu ni s-a dat aceasta tema "din lipsa de ocupatie" si am inceput sa caut motivele utilitatii acestui exercitiu.
Prin urmare, am ales sa citesc toate evaluarile (care au fost cam 45, excluzand pe cele care se repetau)ca un exercitiu de vointa si rabdare.
Prima motivatie: dupa cum ne spune adesea domnul profesor, un rol esential in a stabili diagnosticul corect il constituie observatia, iar aceasta poate fi realizata doar printr-o anamneza corecta, amanuntita. Ca si in cazul afectiunilor frecvente ale pacientilor, parerile colegilor mei erau in mare parte aceleasi, construite pe baza unei experiente comune (semne si simptome similare care ne pot sugera existenta aceleiasi boli). Daca as fi citit prin sondaj un anumit numar de evaluari si mi-as fi creat o parere doar pe baza acestora ar fi fost ca si cum as fi ascultat cu atentie doar primii pacienti, stabileam diagnosticul pentru afectiunea lor si la urmatorii le dadeam tratamentul pe baza diagnosticului identificat anterior.
Al doilea motiv: am observat ca una dintre temele educative din introducerea facuta de domnul profesor Popa era legata de prezenta/ lipsa bunului simt si m-am gandit ca a nu lua in considerare toate parerile inseamna a nu avea bunul simt de a asculta opinia fiecaruia dintre noi.
Al treilea motiv: o incercare umila de solidarizare cu domnul profesor , care are rabdarea sa ne citeasca sutele de lucrari la colocvii, examene, tot felul de intrebari, iar noi nu suntem dispusi sa citim ceea ce ne cere decat sub presiunea amenintarilor.
In ceea ce priveste evaluarile propriu-zise, exista atat aspecte pozitive care merita sa fie evidentiate, cat si aspecte neplacute care poate se vor corecta fiind sesizate.
As incepe cu o constatare trista: NU PREA STIM LIMBA ROMANA. Am observat in numeroase evaluari greseli mari de gramatica sau vocabular. Poate o explicatie e aceea ca feed-back-urile erau destul de ample si atentia scriitorului s-a pierdut, dar cand erorile devin frecvente si grave, cred ca deja este o problema. Eu cred ca intre forma si fond trebuie sa existe intotdeauna o relatie de interdependenta. Nu trebuie sa ne lasam pacaliti ca daca suntem experti intr-un domeniu, forma pe care o dam exprimarii noastre trebuie ignorata.
Din contra, diferitele prezentari, feed-back-uri, lecturi pe care le facem ar trebui sa ne ajute in dezvoltarea acestei abilitati de comunicare orala, dar mai ales scrisa ("vorba volant, scripta manent") pentru a da si mai mare valoare afirmatiilor noastre. Degeaba pui un obiect valoros intr-un ambalaj de prost gust.
Mai mult, domnul profesor ne spune mereu ce importanta a fost revolutia din decembrie 1989 pentru libertatea de exprimare-nu cumva noi dam dovada de lipsa de patriotism, neglijand importanta limbii romane? Aceasta nu e doar un domeniu de specialitate al "umanistilor", ci ar trebui sa o apreciem ca pe o valoare a poporului nostru.
In cele din urma, cred ca atentia acordata redactarii unui text e si o dovada de respect pentru cei care citesc. Am intalnit la un moment dat un profesor universitar cu un CV impresionant care facea frecvente cacofonii si de atunci m-am gandit ca poate ne considera pe noi prea insignifianti, chiar prosti (ca nu vom sesiza modul de exprimare) de nu depunea un efort minim de evitare a acestor formulari nefericite.
Poate am exagerat un pic si m-am lasat purtata de val, dar va rog incercati sa reciti inainte de a da "SEND", pentru a da o forma frumoasa fondului consistent pe care deja il realizati.
In ceea ce priveste aspectele pozitive, voi incerca sa le enumar mai jos:
1. Citind evaluarile colegilor mei am invatat cum se realizeaza un feed-back corect, scris cu simtul responsabilitatii, cat mai obiectiv si util pentru a capta atentia celor din exterior asupra activitatilor desfasurate la cerc, motivarea celor implicati si oportunitatea imbunatatirilor, acolo unde este cazul.
2. Din ce am citit am reusit sa aflu cateva lucruri foarte interesante, despre care as vrea sa stiu mai mult, iar pentru documentare, pe langa cercetarile individuale, poate cei care au facut prezentarile le vor pune pe grup.
3. Imi pare rau ca nu am participat la acest cerc (din ignoranta, trebuie sa recunosc) si mi-ar placea sa o fac de acum inainte, dar nu stiu daca mai e posibil...am inteles ca participarea se face pe baza de invitatie..
In concluzie, doresc sa ii felicit pe colegii care au participat, in special cei activi, care s-au straduit sa se documenteze si sa ofere informatii noi sau sa reimprospateze notiuni mai vechi pentru cei din anii mai mari, au avut curaj si dorinta de a face mai mult si mai bine.
O seara placuta!"

T.G.Oana, ANUL 2, SERIA III, GRUPA 30

Niciun comentariu: