"Turistii ar putea ajunge din Capitala, pe litoral, cu…vaporul. Desi vorbim de un maret vis comunist, lucrarile la canalul Dunare-Bucuresti ar putea fi finalizate in anii urmatori cu fonduri europene. De altfel, putini sunt cei care stiu ca acest canal este in mare parte gata: senalul navigabil este sapat, porturile din Bucuresti si Oltenita exista, insa, de-a lungul anilor, hotii de fier vechi au facut prapad. Constructia canalului Dunare-Bucuresti a inceput in 1984, dar, de la Revolutie, a fost lasat de izbeliste timp de 23 de ani. Hotii si-au facut de cap si au sfaramat inclusiv digurile de beton. Chiriac Avadanei, proiectant canal: "Am vazut canalul Bucuresti in fiecare an, arata prost fiindca nu a fost intretinut, a fost lasat la discretia celor care au crezut ca se pot imbogati dupa el, zdrobind si sfaramand prefabricatele din beton, extragand fierul si prefabricatele toate, pe 73 de km arata asa". Pentru a fi terminat, ar fi nevoie de bugetul Capitalei pe un an de zile, adica in jur de 1,8 miliarde de euro. Cum proiectul a primit aviz favorabil din partea Ministerului Transporturilor, in prima faza, banii ar putea veni de la Uniunea Europeana. Canalul are o lungime de 73 de km, pleaca de la Oltenita, strabate judetul Giurgiu si se opreste in Capitala. Are trei porturi: unul la Oltenita si doua in Bucuresti. Daca vor fi duse pe apa si nu rutier, cum se intampla acum, costurile de transport a marfurilor vor fi si de 12 ori mai mici. Canalul ar rezolva si problema irigatiilor, atat de necesare in secetosul Baragan. Anastasie Severin, director exploatare CAN: "Acest canal ar traversa una dintre cele mai fertile zone ale tarii, Baraganul, si avand posibilitatea de a crea lacuri de acumulare putem crea un sistem de irigatii cum probabil nici nu visam la ora actuala si care ne lipseste." Bucurestiul este singura capitala a unui stat dunarean fara comunicare cu Dunarea. Canalul ne-ar lega, pe apa, cu Belgrad, Budapesta, Bratislava sau Viena."
sursa: stirileprotv.ro
Personal mi se pare o idee foarte buna numai sa fie pusa in aplicare si sa nu ramana doar o simpla idee, cu atat mai mult cu cat canalul e partial facut.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu